Langzaam, langzamer, langzaamst

Pijnacker

Eerder schreef ik al dat ik een schema had gevonden wat mij naar de marathon zou moeten brengen. Eigenlijk zou ik afgelopen dinsdag voor het eerst starten, maar omdat ik op maandag nog 16 kilometer had hardgelopen leek het me slim even te wachten. Donderdag was het dan zover!

‘8 kilometer joggen’ stond er op het programma, waar ik gemiddeld 7 minuten per kilometer over zou moeten doen. Pffffff wat is dat langzaam! Ik moest echt moeite doen om mijn tempo naar beneden te brengen, uiteindelijk ben ik tot 6.14 gekomen, langzamer kon ik echt niet. Wel apart dat je daarna helemaal niet moe bent, je voelt je benen wel, maar ik had gemakkelijk nog wel een tijdje zo door kunnen rennen! Nu snap ik ook waarom die duurlopen zo goed zijn. Bij thuiskomst nog even een handdoek op de harde vloer gelegd (misschien toch maar zo’n matje kopen?) en buikspieroefeningen gedaan. Hier had ik tot gisteren nog spierpijn van, dus effectief was het wel! Nu kijken of ik dit vol kan houden, maar tot nu toe is het bij die ene keer gebleven, haha.

Koningsdag

Koningsdag

Gisteren was het Koningsdag! Aangezien ik toch niet meer kon slapen, ben ik om 8 uur in mijn oranje We Own The Night shirtje de deur uitgestapt voor een klein rondje van 5 kilometer (stond niet op het schema, die zei ‘rust’, sstttt…). Heerlijk was het! Het was nog super rustig op straat en het zonnetje scheen. Daarna snel douchen en op naar Amsterdam.

Ik heb een topdag gehad! 🙂
.


Share Button
Valsspelen bij de marathon
Het schema!

2 thoughts on “Langzaam, langzamer, langzaamst

  1. Ken je de app ‘7 minutes’? Die geeft in 7 minuten diverse oefeningen die allemaal 30 seconden duren en de belangrijkste spiergroepen trainen. Ik gebruik em zo af en toe, heel simpel en eigenlijk ook wel leuk :-).

    Succes met de verdere voorbereidingen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *